creatieve oplossingen voor gedragsverandering

© De Beeldunie, Jan-Dirk van der Burg

open minds

 
always ON.

Natuurlijk staan wij altijd aan maar ook wij hebben besloten onze gewaardeerde klanten vanuit huis te bedienen. Ook met het oog op de gezondheid van onze medewerkers.

Gedragsstrategieën, creatie en alle producties lopen dus gewoon door in deze vreemde weken. Hopelijk tot snel weer op de Westerdoksdijk.

 
 

our story.

Open Now is het eerste bureau waar (gedrags-)wetenschappers en creatieven dagelijks samenwerken. Zodat we onze klanten oplossingen kunnen bieden die niet alleen wetenschappelijk onderbouwd zijn, maar tegelijk ook verfrissend creatief. Onze manier van werken resulteert in inspirerende processen. Het levert dagelijks nieuwe inzichten voor onze opdrachtgevers op. En -nog belangrijker- het leidt tot maximaal effect.

Creatieve oplossingen voor gedragsverandering, je kunt ons er ’s nachts voor wakker maken (even bellen overdag mag natuurlijk ook).

onze aanpak
 

what we do.

 
 

Een klein gebaar maakt een groot verschil.

Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport
creatie / gedragswetenschap

‘Eenzaamheid’ is een vervelend, onbehaaglijk gevoel. Het komt vooral veel voor onder ouderen. Door corona werd eenzaamheid nog meer zichtbaar in de samenleving. We weten uit onderzoek dat ‘eenzaamheid’ tevens wordt gezien als een gevoelig, kwetsbaar onderwerp dat men liever voor zichzelf houdt (taboe). Communiceren over de persoonlijke kenmerken van eenzaamheid kan stigmatiserend werken en

lees verder
 
 

Update jezelf!

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
creatie / gedragswetenschap

Werk verandert en door de coronacrisis gaat dit nog sneller. Voor het Ministerie van Sociale Zaken lanceerde we de campagne ‘NL leert door’. In deze campagne stimuleert de overheid werkgevers en werknemers om juist nu na te denken over de toekomst en biedt daarbij gratis loopbaanadvies en online scholing aan. Taal is belangrijk bij dit

lees verder
 
 

Het verband tussen crises, (popcorn)routines en veranderingskansen.

Open Now
gedragswetenschap

De coronacrisis is een enorme routineverstoorder. Maar de gedragsveranderingen die hieruit voortkomen bieden voor merken ook kansen. Tijdens deze coronacrisis worden veel van je gewoonten doorbroken of veranderd. Je mag geen handen meer schudden, je moet je handen langer wassen dan normaal, je werkt ineens dagelijks vanuit huis en kunt niet meer op dinsdag naar

lees verder
 
 

Houd afstand. Houd contact!

Open Now
gedragswetenschap

We komen het overal tegen: ‘sociale afstand’, ‘social distancing’ of ‘vermijd sociaal contact’. De kranten staan er vol mee. Een maatregel die voor ons mensen enorm moeilijk is. Het botst namelijk met onze diepgewortelde behoefte van verbinding met anderen (Baumeister & Leary, 1995). Een behoefte die met name aanwezig is tijdens emotionele periodes. Sociaal contact

lees verder
 
 

Overheids-creatieleer: de gebundelde krachten van DOT.

Open Now
creatie / gedragswetenschap

Hoe is de samenwerking, ofwel DOT, ontstaan? Joris van Amerom, managing partner Open Now: ‘Rick en ik kennen elkaar zo’n twintig jaar – ik was ooit gastpreker reclamepsychologie bij hem aan de Radboud Universiteit Nijmegen. En andere Rik, maar dan zonder c, ken ik nog uit mijn DDB-tijd. Voor de overheidsaanbesteding in 2018 stelde ik

lees verder
 
 

Wijs op Reis

Douane, Ministerie van Buitenlandse Zaken
creatie / gedragswetenschap

Een goede voorbereiding op een reis naar het buitenland kan een groot verschil maken. Je kunt als reiziger problemen voorkomen. En mocht het toch misgaan, weet je wat je moet doen. Om Nederlanders hiervan bewust te maken, starten het ministerie van Buitenlandse Zaken en de Douane een gezamenlijke campagne gericht op de Nederlandse reiziger. Beide

lees verder
 
 

WAB-campagne global trending topic op Linkedin.

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid
creatie / gedragswetenschap

Onze aankondigingscampagne van de WAB (Wet Arbeidsmarkt in Balans) was trending content binnen de government administration industry wereldwijd. De CTR was afgelopen week 3.83% (gemiddelde benchmark 0,50%) en daarmee staat deze content in de top 10 hoogste CTR’s. De campagne bestaat uit twaalf korte online video’s voor social media en een radiocampagne.

lees verder

Meer weten?
Bereik ons via info@opennow.nl
of bel Joris
020-6391666 / 06-11306848

Westerdoksdijk 40
1013 AE Amsterdam
Nederland



Open Now - gedragsstrategie & creativiteit

© 2020
algemene voorwaarden